פתיחת תערוכה: ריזיקו

רון אסולין, שי יחזקאלי // Ron Asulin, Shai Yehezkelli

ריזיקו // Risico
אוצרת: סמדר שינדלר

פתיחה: שבת 3 ביולי 2021 בשעה 12.30

ההתייחסות של יחיאל שמי אל המושג "ריזיקו רוחני", ואל "ריזיקו" כסיטואציית חיים, כעקרון מנחה, כסיטואציה נפשית, בה מעשה האמנות נבדק מחדש כל יום. לגבי שמי, כל ירידה לאטליה היא "ריזיקו רוחני", כי יכול להיות שיהיה ויכול להיות שלא יהיה כלום. זו הליכה על הקצה ואל הקצה, על פי התהום.

התערוכה 'ריזיקו' של רון אסולין ושי יחזקאלי באטליה שמי מהדהדת את ה"ריזיקו הרוחני" השמי לתוך תיבת התהודה הפתוחה והפרומה משהו של אמנות עכשווית ורב-תחומית, הנעה בין מדיומים ועושה שימוש במגוון של חומרים, בעיקר חומרים "מן המוכן" ready-made. רון ושי משוחחים עם שמי על הריזיקו שלקח, בין היתר, במעבר לברזל, ואחר כך גם לציור כחתירה מתמדת להתנסות ולחיפוש אחר משהו ראשוני.

המפגש של העבודות בתערוכה עם שמי הוא מפגש של ניגודים. מהאוניברסאלי, מהערכים המופשטים הגלובליים, מפורמליזם שמקושר לקדמה, להומניזם, ושמחפש את הנשגב, אל עבר מקום שהוא גם אינטימי ויומיומי מאוד, והוא גם ייצוג של כלכלה, של שוק חופשי, של מעמד. ההפך מהאוניברסאלי, ההפך מההומניסטי, ההפך מהנשגב. 

העבודות של רון, מייצרות חיבור של ready-made וחומר. כדורי סנוקר וסלילי מתכת, כדורסל וברזל בניין, ארנקים ומסמרי פלדה. זה משחק בין דו-ממד לתלת-ממד; מסורת של פיסול מודרניסטי מופשט אל מול חומריות פגיעה ועכשווית. אלו חוברים יחד, לא כמקום של שקט, אלא כזירה של קונפליקט, של התנגשות, של כאוס ושל חוסר הרמוניה. בניגוד לעבודה כערך סוציאליסטי, כאידיאל מודרניסטי, פה העבודה היא חלק ממנגנון של שוק, של מסחר, של הכנסות והוצאות.

סדרת הקרטונים של שי מייצרת ומייצגת ערוץ מקביל לא רק לפורמט הציור המסורתי, אלא גם לאותה חומריות פגיעה ומוחלשת. אלו משחקים על מצעים "מן המוכן" ready-made – אריזות קרטון, קופסאות שתיה חריפה, או חיתוכי לייזר הקשורים לדקורציה שנאספו בדרך לסטודיו. העבודות מנסות ליצור מטמורפוזה של החומרים הנחותים (נחותים כתוצרי-לוואי של שווקי מזון ונחותים כחומרים זולים בפני עצמם או כאלה שמילאו את הפונקציה שלהם בעולם) לכדי איזשהו נשגב מודרניסטי.

__________

נעילה: 30.9.21

שעות פתיחה האטליה: ב'- ה' ושבת  11:00-15:00  shemi@kabri.biz
לפרטים: אטליה שמי 04-9952709; 052-8840215