פיסול חוץ

Untitled_HDR11
קניון אור‪,‬ ברזל, ‪‬1994

21
גן הפסלים

51
שפתח לאבות ישורון, ברזל, 1993, 190x228x410

///
אני רואה את עבודתי כפיסול נטו, פיסול חילוני בכל מהותו. הפסל מייצג את עצמו, ומתנזר במכוון מכל רלוונטיות אחרת, הוא חי בכוח האנרגיה הפנימית שלו. איכות זו של אנרגיה חבויה – מעצימה את ההרגשה שלי, שהפסל הוא כאשליה של בריאת עולם, כמעשה בראשית.
1987 לתערוכה – “7 פסלים"
///

CCI00001
פסל ים, ברזל ובטון, 1967, ג. 1400, חוף אכזיב

CCI00030

CCI00031
הברות, 1984, ברזל, 300×382.5×82

CCI00027

CCI00033
הברות, 1984, ברזל, 230x740x337

CCI00029
תיאטרון ירושלים לאמנויות הבמה, תבליט, 1971, בטון, ג. 1615

CCI00034
הברות גנוסר, 1988, עץ וברזל, ג. 720

CCI00032
שלושה פסלים בקיבוץ בארי, עץ וברזל, 1985:
ספר, 300x135x45
פרו, 158x720x40
רדיוס, 365x300x68

///
זה כמה שנים שאני רוצה לתת את העיקר בלבד, את האנרגיה הפנימית שהיא תוצאה של פעולות ספורות, פעולות עבודה, והברות = אמירות"… מוגדרות, אין זה מינימליזם במובן הקלאסי והידוע, אלא ריכוז מירבי של פעולות = הברות = אנרגיות. החומר ממלא בתהליך הזה מקום חשוב ביותר, הוא השותף – המצבר הסופי – האומר לי: עשה כך או כך, לא הסך-הכל בלבד של המבנה חשוב אלא הפעולות שנעשו תוך תהליך המחשבה = עבודה. הברזל היה לי שהים גורם עיקרי בעבודתי, לאחר זאת בטון פלוס ברזל, ובתערוכה זו עץ וברזל, המשלימים = זקוקים זה לזה בקונסטרוקציות המוצגות כאן. החיבור בניהם "הוא המהות האמירה
1982 לתערוכה בגלריה גורדון
///

_MG_7148
פסל ברזל ,1996, 100x120x8

_MG_7157
הברות, ברזל, 1985, 180x120x235

photo-11
קיץ, ברזל, 1963-1962, 60x73x220

photo-17

Untitled_HDR2
פסל ברזל, 1964, 197x145x170

///
"הברות" שם שאינו ספרותי, שאינו מתיימר לומר מה שאינו מיועד להגיד. “הברות" כמו בכתיבה כמו בדיבור. הברה יוצרת מבנה, קצב – בעצם עושה שפה, והפיסול – האמנות הם שפה, לא מסר, לא סמל, לא פולחן. פיסול חילוני במובן היות האדם חופשי ליצור, לבנות, לחיות בחירות, ללא כפיה. לעשות באמונה. באמונה שלדברים יש טעם ומשמעות. חילוני – במובן של פתוח לרעיון, להמצאה, משוחרר.
1982 לתערוכה בגלריה גורדון
///

Scan 3
יחיאל שמי באטליה שמי בכברי / מתוך סידרת צילומים של ארנולד ניומן, 1984